Integracje systemów księgowo-magazynowych z narzędziami służącymi do transakcji B2B i B2C zaistniały jako konieczność wobec rozrostu pewnej branży i rozpowszechniania się pewnego rozwiązania. Branżą tą jest e-commerce a rozwiązaniem – stosowanie informatycznych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem.
Co daje integracja systemu ERP ze sklepem?
Przede wszystkim usprawnia zarządzanie sklepem internetowym – bądź platformą B2B – i w zasadzie w dużym stopniu je automatyzuje. Sednem integracji systemu ze sklepem jest właśnie automatyczne przesyłanie danych między nimi, zwalniające właściciela bądź pracowników z tych obowiązków. I tak na przykład po zakupie w sklepie internetowym system sam zarejestruje klienta, zamówienie i przygotuje fakturę. Sklep z kolei pobiera z systemu księgowo-magazynowego dane o produktach.
Innym przykładem możliwości, jakie daje integracja jest indywidualne dobieranie cen i rabatów dla danych klientów – na przykład stałych kontrahentów, którzy po wejściu na stronę sklepu zobaczą przeznaczone dla siebie ceny wybranych produktów czy kategorii.
Różne sposoby integracji umożliwiają dużą elastyczność w tym zakresie. Jeden sklep może na przykład współpracować z kilkoma systemami księgowo-magazynowymi i odwrotnie – wiele sklepów może być „podpiętych” pod jeden system ERP.
Alternatywa dla własnego magazynu?
Osobnym w zasadzie zagadnieniem są integracje sklepów i platform B2B z hurtowniami, a więc z „cudzymi” systemami. Integracja systemów informatycznych z hurtownią jest niezbędna, gdy sklep nie posiada własnej przestrzeni magazynowej a jedynie korzysta z zaopatrzenia jednej – lub szeregu – hurtowni. Jest to więc rozwiązanie, z którego korzystają małe lub rozwijające się przedsiębiorstwa.
Integracja z oprogramowaniem hurtowni (zwykle przygotowanym do współpracy z wieloma sklepami jednocześnie) pozwala na automatyczne importowanie na witrynę zakupową danych udostępnianych przez dostawcę. Mogą to więc być zdjęcia produktów, kategorie, informacje dotyczące stanów magazynowych, asortymentu, cen i marż. Umożliwia to wielką oszczędność czasu, tym bardziej, że integracje tego rodzaju gwarantują uzupełnianie informacji na bieżąco.
Integracja z dowolnym systemem
Rynek proponuje szeroki wybór informatycznych systemów ERP. Różnią się one między sobą pod wieloma względami, jak na przykład:
- specjalizacją – od produkcji po sprzedaż detaliczną,
- stopniem modułowości,
- możliwościami indywidualnego dostosowania systemu do potrzeb danego użytkownika,
- skalowalnością – czyli możliwością rozwoju wraz z rozwojem firmy.
Niezależnie od tego, jakiego systemu księgowo-magazynowego używa Klient (bądź jaki planuje wdrożyć) możemy przeprowadzić integrację tego systemu z przygotowanym przez nas sklepem internetowym. Oferujemy również integracje sklepów internetowych z hurtowniami. Podejmujemy się integracji napisanych przez nas sklepów z dowolnymi systemami ERP, zarówno polskimi jak i zagranicznymi.
Bezpłatna wycena: Strona internetowa Sklep internetowy